5817
България
Оптимисти сме за развитието на европейската авиация, заяви управляващият директор на „Уиз Еър“ Роланд ТишнерПозитивни и оптимистични сме за развитието на европейската авиация.В момента предлагаме 50 различни маршрута за българските пътници и това ще се увеличи в бъдеще, подчерта Роланд Тишнер.
Кирил Стойчев
| 03 Декември 2024, 11:55 ч.
Позитивни и оптимистични сме за развитието на европейската авиация. Това каза в интервю за Роланд Тишнер, управляващ директор на „Уиз Еър Унгария" ( (Wizz Air). През следващото лято ще имаме осем самолета във Варна. Започваме полети Варна – Абу Даби. От София също виждаме възможност за допълнителни дестинации, посочи той. В момента предлагаме 50 различни маршрута за българските пътници и това ще се увеличи в бъдеще, подчерта Роланд Тишнер. По думите му авиокомпанията има амбицията до 2030 г. 10% от самолетите оперират с устойчиво авиационно гориво. Спирането на огъня между Израел и „Хизбула“ ни дава перспективи и сме оптимисти, че можем да възобновим работата си в този район в близко бъдеще, каза Роланд Тишнер за ситуацията в Близкия изток и как се отразява тя на авиационни сектор. Следва пълният текст на интервюто: Г-н Тишнер, как се развива европейската авиация? - Европейската авиация успя да се възстанови след COVID-19 и да възвърне капацитета си. Можем да кажем, че вече не е под въздействието на пандемията. Европейската авиация е възстановена по отношение на капацитета си и се управлява главно от местните превозвачи. Капацитетът е увеличен с 60%. Ние бяхме едни от най-големите и мисля, че това по някакъв начин показва колко позитивни и оптимистични сме по отношение на развитието на европейската авиация. Какви са перспективите за развитие на компанията в България? - Както знаете, току що обявихме допълнителния самолет във Варна, което пак е начин за пренареждане на капацитета, който имахме във Варна. С него ще имаме вече осем самолета през следващото лято. Не мога да дам повече детайли в момента, но определено има планове за развитие в страната и не само във Варна, но и в София. Още е рано да спомена ясен график за по-нататъшен растеж. Очакват ли се нови дестинации? - Да, от Абу Даби до Варна. Някои от старите дестинации са подновени, като до Тел Авив например. Също Меминген, Нюрнберг. От София също виждаме възможност за допълнителни дестинации. Определено на първо място виждаме план за дестинации за почивки. Когато страната се развива, хората виждат повече възможности за дестинации за почивка. В момента предлагаме 50 различни маршрута за българските пътници и това ще се увеличи в бъдеще. Ситуацията в Близкия изток е сложна. Как се отрази тя на компанията и полетите? - Предвид последните събития, тъй като спирането на огъня между Израел и „Хизбула“ ни дава перспективи, сме оптимисти, че можем да възобновим работата си в този район в близко бъдеще. Плануваме това да е в средата на януари, но, разбира се, зависи от ситуацията. Както знаете, в миналото ние сме били авиокомпанията, която продължаваше да лети над Тел Авив, но на няколко пъти трябваше да прекратим дейността си в района. Това със сигурност доведе до някои оперативни трудности. Заради тази несигурност за пътниците и за екипажите решихме да преустановим дейност около коледния период. Надяваме се, че прекратяването на огъня е първата стъпка и ще можем да възобновим дейност скоро. В България „Уиз Еър“ е сочена за една от компаниите с голям брой закъснения или отменени полети. Как се справяте с това? - Ако погледнем числата, ние сме компанията с най-много полети, най-големият доставчик за момента в страната. Ако има забавяния, ще има повече закъснения и повече анулации в сравнение с другите авиокомпании. Ако погледнем числата, процентът на изпълнени полети е 99,4%, който включва всички анулации, които понякога се налагат от метеорологични условия – бури, видимост и т.н. Вземайки предвид всички тези фактори, нашият процент изпълнени полети е 99,4%. Имаме статистика за всички големи европейски авиокомпании. Това е един от най-добрите проценти сред всички големи европейски авиокомпании. Оперираме стабилно към този момент. Забавянията на полети са отделна дискусия. Те се отразиха в цялост на авиацията през лятото. Може би това се основаваше на недостига на хора в системата за контрол на въздушното движение. Както знаете, в момента има стотици липсващи контролери в индустрията. Не само „Уиз Еър“, но всички компании имаха трудности, особено в дни с по-неблагоприятно време. Имали сме ситуации, в които пасажерите са на борда и чакаме един-два часа разрешение за излитане. Тази ситуация очевидно оказа влияние върху производителността във времето на всяка авиокомпания, но особено на тези авиокомпании, които имат висока честота и висока натовареност. Очевидно местните превозвачи бяха по-засегнати от този проблем с европейския контрол на въздушно движение. Вярвам, че това ще се разреши през следващата година. Имахме много дискусии с участниците в тази индустрия, всички проявяват усилия това да се подобри. Вашата компания обяви тестови полети с устойчиво гориво, как вървят те? - Все още е рано да споделим резултати. Ще направим това, когато тестовете са приключили и резултатите са налице. Това, което можем да кажем, е, че това е един амбициозен план. Имаме амбицията до 2030 г. 10% от самолетите да оперират с устойчиво авиационно гориво. Оптимист съм, но трябва да изчакаме.
Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща.
Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
|
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град.
От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
|
Плевенчанката Никол Господинова спечели бронзов медал на състезание за млади пчелари в Дубай
|
Кметът на Велико Търново Даниел Панов помогна за изваждането на закъсал в снега автобус на БДЖ с 50 пътници
|
Общинските съветници в Тунджа ще гласуват предложения за увеличение на таксата за смет и по-високи цени на административни такси и услуги
|
Граждани се събраха в подкрепа на споделеното родителство в центъра на София
|
Остава в сила ограничението за товарни автомобили с ремаркета и полуремаркета за прохода Превала, съобщиха от ОПУ
|
Време за четене - месец Декември
Препоръчани заглавия |
С пълно мнозинство общинските съветници в Сандански приеха декларация в подкрепа на медиците от "Югозападна болница"
|
Плевенчанката Никол Господинова спечели бронзов медал на състезание за млади пчелари в Дубай
|
Общинските съветници в Шабла ще разгледат план-сметката за чистота и размера на таксата за битови отпадъци на редовното си заседание днес
|
Жителите на родопските села Богутево и Студенец все още са без електричество
|
Пътят през прохода Петрохан в Стара планина е почистен и опесъчен и е проходим при зимни условия
|